Човек који премеће планине, започиње преметањем каменчића.
ШТА ЈЕ УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ?
Ученички парламент је законом загарантована формална институција, која ученицима омогућава демократски начин удруживања ради заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу.
Због чега је значајно постојање ученичких парламената?
- Због тога што гарантује основне слободе ученика, кроз остваривање права на слободу говора, изражавања, слободу удруживања, слободу изражавања сопственог мишљења…
- Ученички парламент омогућава лични развој ученика.
- Пружа могућност колективног одлучивања кроз ученичке парламенте и доприноси побољшању атмосфере и живота у школи.
- Ученички парламент доприноси развоју колективног односа и изградњу партнерства са наставницима, стручним сарадницима, директорима и органима школе.
- Ученички парламент је место које омогућава сарадњу, уважавање различитих аргументација и ставова.
- Ученички парламент подразумева усвајање демократског знања и вредности, кроз прихватање различитости.
- Ученички парламент омогућава развој демократске културе.
Ученички парламент омогућава бољу комуникацију и подстиче доношење заједничких одлука прихватљивих за све стране.
Зашто је битно да ученици буду укључени у процес одлучивања кроз ученичке парламенте?
- Зато што ученици најбоље разумеју свое потребе.
- Зато што најбоље препознају своје проблеме и проблеме својих вршњака, те у том смислу могу да омогуће школи да им што боље изађе у сусрет.
- Зато што ученички парламент пружа могућност учешћа свих ученика, без обзира на расну, верску, националну, имовинску или полну припадност.
- Зато што се кроз ученички парламент лакше чује глас свих група и подгрупа у школи, било да су у питаању избеглице, интерно расељена лица, мањинске групе или лица са сметњама у развоју.
- Зато што млади треба да учествују у процесу одлучивања, јер на тај начин јачају своје самопоуздање и постају одговорне личности.
- Зато што ће се школске одлуке боље и спремније реализовати.
- Зато што се развија демократско друштво и праведније уређује школски живот.
- Зато што се тако побољшава однос и сарадња између ученика и наставника, васпитача или стручних сарадника.
- Зато што то утиче на њихову бољу информисаност.
- Зато што на тај начин они могу да подстакну активније учешће родитеља у школском животу.
- Зато што са својим идејама могу да покрену и реализују пројекте у сарадњи са органима школе.
Зато што могу да покрену питања значајна за ученике у локалној заједници.
ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ
Ученички парламент ОШ“ Ратко Митровић“ из Чачка има жељу и задатак да оснажи и подржи учешће ученика у раду школе и развијање демократских односа у школи, као и остваривање и заштиту права ученика.
Циљеви ученичког парламента су:
* подстицање демократизације односа у школи и развијање демократске процедуре
* стварање услова за учешће ученика у раду школе – активно учешће ученика у образовно-васпитним активностима школе
* развијање критичког односа према друштвеним феноменима
* усмеравање ка правим друштвеним и цивилизацијским вредностима
* развијање културе дијалога
* подстицање толеранције
* развијање свести о правима и одговорностима ученика
* развијање сарадње са Наставничким већем и Саветом родитеља
Према Закону, ученички парламент може да:
* даје мишљење и предлоге стручним органима, школском одбору, савету родитеља и директору о правилима понашања у школи, годишњем програму рада, школском развојном плану, слободним и ваннаставним активностима, учешћу на спортским и другим такмичењима и организацији свих манифестација ученика у школи и ван ње;
* разматра односе и сарадњу ученика и наставника односно стручног сарадника
* обавештава ученике о питањима од посебног значаја за њихово школовање
Ученички парламент обухвата по 2 представника из сваког одељења старијих разреда и из редова тих ученика се бира руководство парламента.
Школске 2020/ 21. године чланове парламента чине:
Адријана Кујунџић 8/3 – председник
Софија Лазаревић 8/2- потпредседник
Јана Бојовић 7/1- заменик потпредседника
Јована Јовановић 7/2-секретар
Јована Козодеровић 7/2- записничар
Урош Луковић 7/1- благајник
Александра Мандић 8/2
Сара Вулићевић 8/3
Маја Николић 8/1
Илишковић Милица 8/1,
као и наставници који су задужени за помоћ и координацију при раду ученичког парламента:
Марија Миљуш, мастер филолог србиста-координатор
Тијана Петрић, професор италијанског језика и књижевности