ТИМСКИ ЧАС У ШЕСТОМ РАЗРЕДУ
Тимски час у шестом разреду реализован је 6. 10. 2025. године у одељењу 6 1 повезивањем садржаја из два наставна предмета – српски језик и књижевност и биологија.
Повезивање садржаја односило се на наставну јединицу из српског језика Говорни органи, настанак гласова и подела гласова. Процес настанка гласа објашњен је у сарадњи ученика и наставнице биологије Данке Аџемовић. Била је ово прилика да се ученици подсете знања о јединицама грађе људског организма и то повежу са системом говорних органа.
Упечатљивост у представљању процеса настанка гласа поткрепљена је моделом људских органа, па су ученици имали директан увид у све органе људског организма кроз које ваздушна струја пролази. Изговарајући поједине гласове ученици су самостално уверили у треперење гласних жица и њихов допринос у формирању појединчаних гласова.
У даљем току часа откривали су својства гласова и уз подстицај наставнице српског језика и књижевности Живке Бојовић успешно су их свртавали у звучне и безвучне и откривали место њиховог настанка – усне, задње непце, предње непце, језик, зуби.
На крају је посебну активност ученика привукла игровна активност у којој су извлачењем слова за дати глас одређивали звучност и место изговора (творбе).
Утисак о самом часу ученици су дали вредновањем путем ,,мете” уз изузетно позитивне ставове о оваквом начину реализације наставних садржаја.
Путем ове реалоизоване активности ученици су остварили предвиђене исходе, уочавајући повезаност више предмета – српски језик и књижевност, биологија, музичка култура… Такође, унапређене су и неке од компетенција као што су компетеција за учење, сарадња, решавање проблема, комуникативна компетенција. Тиме се показало да сваки облик стицања знања који се реализује на специфичан начин води успешним постигнућима.


